Analys Ayima
Sökmotorproffsen Ayima laddar för nödvändigt tillväxtsteg
Brittiska sökmotorspecialisten Ayima står inför en notering på Aktietorget.
Affärsidén går ut på att erbjuda marknadsföringstjänster till bolag som vill bli bättre på att synas på nätet. En stor del av intäkterna har historiskt kommit från konsultverksamhet inom sökmotoroptimering, SEO. Bolaget har en imponerande kundlista med jättar som British Airways, Disney och Pokerstars. Ayima vill dock bredda erbjudandet och diversifiera sig bort från SEO-branschen. Branschen hårdnar och det är ingen dröm att sitta i knät på en jätte som Google.
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Läs denna och andra artiklar gratis
Som free-medlem får du:
- Tusentals artiklar helt gratis
- Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
- Krönikor, reportage och intervjuer
- Dagliga nyhetsbrev
Premium - få allt innehåll direkt
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här