Karriär Carnegie
ABG rekryterar från Carnegie till PB-satsning
Efter att ha börjat med Jonas Ingerdal Predikaka, har ytterligare fyra personer anlänt från Carnegie. Och mer ska det bli enligt ABG:s kommunikations- och hållbarhetschef Anna Tropp.
”Ja, detta är vårt startteam, men det kommer absolut att behövas fler medarbetare framöver – inte minst när vi nästa år drar igång verksamheten och börjar att välkomna kunder på riktigt”, säger Anna Tropp.
De som redan är på plats kommer nu att jobba med att ta fram en digital plattform och ett kunderbjudande.
”Vi ska starta en privatbank från grunden, vilket ingen gjort i Sverige på mycket länge, och vi ska göra det på bästa möjliga sätt. Det innefattar produktutveckling och framtagning av högkvalitativt innehåll samt etablering av kanaler för att föra ut detta till våra potentiella kunder”, säger Predikaka till Realtid.
Enligt Predikaka är målet att vara topprankade inom Private Banking inom fem år.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.