Affärsvärlden söker digital marknadsförare

Affärsvärlden utsågs nyligen till Årets Tidskrift – branschens absolut finaste pris. Bolaget fortsätter att utvecklas och därför söker vi nu en digital marknadsförare.
Affärsvärldens VD Josefin Sigedal.
Delar av Affärsvärldens växande redaktion. Foto: Johanna

Affärsvärlden har varit Sveriges ledande ekonomimagasin sedan 1901 men sedan 2020 sker också en stark förnyelse. Framgångarna märks tydligt och nyligen utsågs Afv till Årets Tidskrift. Nu söker vi en affärsinriktad digital marknadsförare som lockas av Affärsvärldens mål och sättet vi jobbar på.

Afv är ett litet bolag och denna roll är helt ny. Vi kommer därför lägga stor vikt vid person och egenskaper. Det är viktigt att vår digitala marknadsförare har ett stort driv och vill ta ansvar i ett litet, snabbfotat bolag. Arbetsinsatsen
kommer mätas i försäljning.

Josefin Sigedal, VD Affärsvärlden Foto: Sven Lindwall

Vi söker en person som motiveras av att skapa och genomföra innovativa aktiviteter och kampanjer, trivs med tydliga KPI:er och är bra på att planera, följa upp och analysera resultat. Det är även ett stort plus med intresse för börs, näringsliv eller media. Rollen kommer utvecklas över tid och det finns goda möjlighet att få nya ansvarsområden i framtiden.

”Det här är ett drömjobb för alla marknadsförare. Den som söker och får jobbet kommer både få chansen att utvecklas men också få väldigt mycket ansvar”, säger Affärsvärldens VD Josefin Sigedal och fortsätter:

”Affärsvärlden är en av Sveriges absolut starkaste tidskrifter. Nu ska vi ta nästa steg – bland annat via att öka grupp-prenumerationer och flera andra satsningar. Jag ser fram emot att få in en driven person som vill bidra till det arbetet.”

Du kommer rapportera till VD som i fjol hamnade på 8 plats när Ledarna rankade Framtidens kvinnliga ledare.

Låter det intressant? Här kan du läsa mer om tjänsten.

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Carnegie Fonder
Annons från VECKANS FÖRETAG