Ahlstrom-Munksjös försäljning stiger

Specialpappersbolaget rapporterar en ökad visnt och försäljning trots svag efterfrågan.

Ahlstrom-Munksjö redovisar ett jämförbart ebitda-resultat på 75,0 miljoner euro för det första kvartalet 2019 (66,7).

Försäljningen uppgick till 759 miljoner euro (751) och nettoresultatet till 4,1 miljoner euro (21,2).

“Efterfrågan förblev svag, delvis på grund av lagerminskning, men förbättrades mot slutet av kvartalet”, skriver bolaget i sin delårsrapport och fortsätter:

“Under början av 2019 reagerade kunderna på tecken på en avmattning av den ekonomiska tillväxten. Trots att efterfrågeökningen avtagit något inom vissa produktsegment och kunderna har dragit ner på lagren, är marknadens drivkrafter ändå relativt stabila”.

OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
    Annonstorget Premium i samarbete med King Street Media Annonsera här