BMW tappade nästan en fjärdedel av försäljningen under H1
BMW-koncernen sålde och levererade totalt 962 575 bilar under det första halvåret 2020, vilket är 23 procent lägre än under samma period föregående år.
Försäljningen påverkades som väntat negativt av att BMW tillfälligt stängt ner sina retail-butiker till följd av coronapandemin. I slutet av det andra kvartalet började en återhämtning märkas och i Kina var försäljningen i det andra kvartalet högre än under föregående år.
Antalet sålda elbilar uppgick till 61 652, vilket motsvarar en ökning på 3,4 procent.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.