Catena Media
Catena Media minskar kostnaderna med ytterligare drygt 4 miljoner euro

Enligt ett pressmeddelande sker det för att optimera koncernens verksamhet efter försäljningen av varumärken i Storbritannien och Australien.
De årliga kostnadsminskningarna är utöver de 2,8 miljoner euro som kostnadsbasen minskar med som en direkt effekt av avyttringarna.
Cirka 90% av de nya kostnadsminskningarna förväntas vara genomförda vid årets slut, med full effekt under första halvåret 2024. Det handlar framför allt om effektivisering av stödfunktioner i bolagets europeiska verksamhet.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.