Catena Media minskar kostnaderna med ytterligare drygt 4 miljoner euro

Affiliatebolaget Catena Media har inlett ett kostnadsbesparingsprogram på mellan 3,8 och 4,2 miljoner euro.
Catena Media minskar kostnaderna med ytterligare drygt 4 miljoner euro - Catena Media

Enligt ett pressmeddelande sker det för att optimera koncernens verksamhet efter försäljningen av varumärken i Storbritannien och Australien.

De årliga kostnadsminskningarna är utöver de 2,8 miljoner euro som kostnadsbasen minskar med som en direkt effekt av avyttringarna.

Cirka 90% av de nya kostnadsminskningarna förväntas vara genomförda vid årets slut, med full effekt under första halvåret 2024. Det handlar framför allt om effektivisering av stödfunktioner i bolagets europeiska verksamhet.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets