Clas Ohlsons försäljning steg 17% i april – ”träffat rätt i vårt kunderbjudande”

Hemfixarkedjan Clas Ohlsons försäljning ökade med 17% i april till 607 miljoner kronor (521). Den organiska försäljningen ökade med 14% jämfört med föregående år.
Clas Ohlsons försäljning steg 17% i april – ”träffat rätt i vårt kunderbjudande” - clas_ohlson_kristofer_tonstrom_1
Clas Ohlsons VD, Kristofer Tonström.
”Vi har under månaden träffat rätt i vårt kunderbjudande, exempelvis med en lyckad satsning på vårt sortiment av solcellsbelysning. Dessutom har vi fortsatt att investera i kampanjer och marknadsföring för att driva tillväxt och ser goda resultat av detta arbete, inte minst på den finska marknaden”, säger VD Kristofer Tonström.

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 13% jämfört med föregående år, medan försäljningen online minskade 29% till 74 miljoner kronor (104).

”Precis som i mars präglas jämförelsetalen för vår e-handel i april av att stora delar av det norska butiksnätet förra året var stängt till följd av restriktioner”, kommenterar Tonström.

Butiksbeståndet har ökat netto med en butik. Vid periodens utgång var det totala antalet butiker 229 (228).

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Invesco
Annons från Trapets