Clas Ohlson
Clas Ohlsons försäljning steg 17% i april – ”träffat rätt i vårt kunderbjudande”
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 13% jämfört med föregående år, medan försäljningen online minskade 29% till 74 miljoner kronor (104).
”Precis som i mars präglas jämförelsetalen för vår e-handel i april av att stora delar av det norska butiksnätet förra året var stängt till följd av restriktioner”, kommenterar Tonström.
Butiksbeståndet har ökat netto med en butik. Vid periodens utgång var det totala antalet butiker 229 (228).
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.