Förlustkvartal för Beyond Frames

Spelutvecklingsbolaget Beyond Frames redovisar minskad omsättning under första kvartalet jämfört med samma period året innan.
Förlustkvartal för Beyond Frames - VR beyond frames
Foto: Beyon Frames

Nettoresultat visade en förlust mot föregående periods vinst.

Omsättningen sjönk 34,4 procent till 39,1 miljoner kronor (59,6). Jämfört med det säsongsmässigt starka Q4 2024 var minskningen 9,5 procent.

Ebitda-resultatet blev 3,1 miljoner kronor (8), med en ebitda-marginal på 7,9 procent (13,4).

Resultatet efter skatt blev -3,7 miljoner kronor (0,8).

Likvida medel uppgick till 14,7 miljoner kronor (20,1).

“Resultatet uppfyllde ledningens förväntningar och vi är särskilt nöjda med tanke på de framsteg som gjorts runt om i verksamheten”, uppger vd Ace St. Germain.

Han pekar bland annat på en framgångsrik lansering av GORN 2 efter kvartalet, den pågående utvecklingen av TMNT VR och säkrade finansieringslösningar.

Bolaget har säkrat en kreditfacilitet på 20 miljoner kronor hos Aros Kapital och har inlett en finansieringsprocess med Alpha Nordic för att sälja en del av intäktsandelen från VR-spelet Teenage Mutant Ninja Turtles som för närvarande är under utveckling.

Beyond Frames, Mkr Q1-2025 Q1-2024 Förändring
Nettoomsättning 39,1 59,6 -34,4%
Ebitda 3,1 8 -61,3%
Ebitda-marginal 7,9% 13,4%
Nettoresultat -3,7 0,8
Likvida medel 14,7 20,1 -26,9%
Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Titania