Gaming Innovation Group ökar omsättningen och ebitda-resultatet

Igamingbolaget Gaming Innovation Group ökade omsättningen och ebitda-resultatet i det fjärde kvartalet.
Gaming Innovation Group ökar omsättningen och ebitda-resultatet - analys rapport 1200
Genrebild. Foto: Unsplash

Omsättningen steg 32,9% till 23 miljoner euro (17,3).

Ebitda-resultat blev 5,6 miljoner euro (4,1), med en ebitda-marginal på 24,3%5(23,7).

Rörelseresultatet blev 1,8 miljoner euro (-0,1), med en rörelsemarginal på 7,8%.

Resultatet före skatt var -0,9 miljoner euro (-3,6). Resultatet efter skatt för kvarvarande verksamhet blev -1,5 miljoner euro (-3,7).

Gaming Innovation Group uppger att man räknar med att växa framöver. Företaget kommer att justera sina finansiella mål givet förvärvet av SportnCo.

Gaming Innovation Group spår positiva utsikter för sin enhet Platform Services under 2022. Bolaget spår en hållbar tillväxt för Media Services framöver.

Gaming Innovation Group, MEUR Q4-2021 Q4-2020 Förändring
Nettoomsättning 23 17,3 32,9%
EBITDA 5,6 4,1 36,6%
EBITDA-marginal 24,3% 23,7%
Rörelseresultat 1,8 -0,1
Rörelsemarginal 7,8%
Resultat före skatt -0,9 -3,6
Nettoresultat -1,5 -3,7
Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.