Gyllene tider för tv-bolagen
Medieföretagens reklamintäkter ökade med nära 15 procent under tredje kvartalet 2010, jämfört med samma kvartal i fjol.
Intäkterna från tv-reklam ökade med nära 27 procent.
Det skriver Institutet för Reklam och Mediestatistk, IRM, i ett pressmeddelande.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.