Klarna
Klarnas kreditförluster på historiskt hög nivå – tillbakavisar kritik
”Det är de mest dramatiska kreditförlusterna som jag har sett, i något bolag inom den finansiella sektorn”, säger den oberoende aktieanalytikern Peter Malmqvist till Svd.
Klarnas kommunikationschef Johan Gustafsson medger att det är ett misslyckande när en kund inte kan återbetala i tid. Dock kungör Gustafsson att den snabba och stora expansionen i världen ligger bakom utvecklingen och i ett mail till Svd skriver han att det är ”löjligt och tråkigt” att dessa effekter förringar arbetet bolaget gör för en mer hållbar standard på kreditmarknaden.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.