Venue Retail Group
Kraftigt försäljningslyft för VRG
Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 14 procent.
Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 71 procent och Skor för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.
Antalet butiker i augusti 2014 uppgick till 150 jämfört med 128 motsvarande månad året innan.
“Efter en svag vår och inledning av sommaren är det glädjande att se en vändning i augusti. Vi är mycket nöjda med försäljningsutvecklingen för Accent och Rizzo under månaden”, säger Christel Kinning tillförordnad vd i Venue Retail Group, i en kommentar.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.