Krisdrabbade Saab tappar mest
Bilmärket Saab, numer i händerna på Spyker Car, upplevde ännu en tung månad i februari. Bolagets båda bilmodeller placerade sig på en sammanlagd plats nummer 12 i Sverige med 525 sålda Saabbilar. Samtidigt tillhör bilmärket de absoluta förlorarna med en nedgång från februari 2009 på 37 procent.
Sämst utveckling därefter har Honda, Fiat och Toyota.
Största svenska bilmärke är som vanligt Volvo med drygt 3 600 sålda bilar, en uppgång med 37 procent. Bland volymbilarna på den svenska marknaden ökade Volkswagen och Audi mest med 50 procent.
Källa Bil Sweden.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.