Lloyds
Lloyds får böter för bristande kundstöd

Det ska bland annat handla om orättvis behandling och bristande informationsinsamling om kunder som hade svårt att återbetala lånen. I vissa fall skickades inte ärendena vidare till seniora kollegor för att hjälpa kunderna.
Lloyds upprättade 2017 ett sätt att ge kompensation. Totalt åsidosattes 300 miljoner pund att fördelas på cirka 526 000 drabbade kunder. Bankens betalningar till dessa är nästan färdiga.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.