Nvidia
Loreal och Nvidia i samarbete – ska utveckla skönhetsbranschen

Det framgår av ett pressmeddelande från kosmetik- och hudvårdskoncernen.
Målet är att skapa nya kreativa upplevelser för konsumenterna genom bland annat generativ AI och 3D-rendering.
Samarbetet inkluderar bland annat CreAItech, som är en AI-tjänst som snabbt ska ta fram och anpassa reklamkampanjer, samt Noli, en AI-baserad skönhetsplattform som hjälper användare att hitta produkter som passar just dem.
Plattformen CreAItech använder AI-modeller som Stable Diffusion och Adobe Firefly för att skapa fotorealistiska bilder och filmer av produkter. Med Nvidias teknik ska processen bli både snabbare och mer exakt, skriver Wall Street Journal.
L’Oréal planerar att bredda användningen av Nvidias teknik till fler delar av verksamheten framöver, tillägger affärstidningen.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.