Mäklarchefen: ”Den döda konsumenten har vi redan pratat om”

Mäklarchefen Oskar Ekman på Penser Bank är positivt inställd till retail- och konsumentaktier. "De som kortar är fast i ett gammalt resonemang", menar han.
Mäklarchefen: ”Den döda konsumenten har vi redan pratat om” - Oskar-Ekman-collage2
Oskar Ekman, mäklarchef på Penser Bank.

Mäklarchefen Oskar Ekman, som just nu packar för att åka till Kanarieöarna på cykelresa, är betydligt mer positivt inställd till hjälmbolaget Mips, än blankaren Hans Isoz.

”Tittar man på cykelbranschen så har vi handlat som att hela retailmarknaden inom friluftsliv är stendöd i ett år nu, så vi är redan ganska långt in i trenden att inte köpa bolag likt Thule eller Mips”, säger han och fortsätter:

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets