McDonalds satsar på måltider för låginkomstkunder

Hamburgerjätten McDonalds ska återinföra sina "Extra Value Meals" för att locka pris­känsliga kunder i USA.
McDonalds satsar på måltider för låginkomstkunder - cardib-offset-mcdonalds-te-230210-330ae1
Foto: McDonalds

Det framgår av ett pressmeddelande som CNBC har tagit del av.

Kombinationsmålen ska ge 15 procent rabatt jämfört med att köpa huvudrätt, pommes och dryck separat. Menyn omfattar åtta klassiker, bland annat Big Mac, Quarter Pounder, McNuggets men även frukostmål som Sausage McMuffin med ägg.

Kedjan siktar på att öka besök från låginkomstkunder och planerar fler kampanjer senare i år.

Kampanjen drar igång på måndag. Senast liknande kampanjer marknadsfördes av hamburgerjätten var innan pandemin, skriver finanskanalen.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.