Norge är Venue Retail Groups sorgebarn

Den totala försäljningen ökade för Venue Retail Group medan den minskade i jämförbara butiker.

Venue Retail Groups totala försäljning uppgick till 64 miljoner kronor (62) och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 8 procent.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 2 procent. Antalet butiker i maj 2014 uppgick till 150 jämfört med 121 motsvarande månad året innan.

“Försäljningsutvecklingen i koncernens butiker i maj var svagare än föregående år, särskilt på den norska marknaden som är fortsatt volatil. Vår huvudutmaning kvarstår; vi måste öka trafiken till koncernens butiker och vi har vidtagit åtgärder”, skriver Susanne Börjesson, vd Venue Retail Group, i pressmeddelandet.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Friendly Advice