Norge är Venue Retail Groups sorgebarn
Venue Retail Groups totala försäljning uppgick till 64 miljoner kronor (62) och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 8 procent.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 2 procent. Antalet butiker i maj 2014 uppgick till 150 jämfört med 121 motsvarande månad året innan.
“Försäljningsutvecklingen i koncernens butiker i maj var svagare än föregående år, särskilt på den norska marknaden som är fortsatt volatil. Vår huvudutmaning kvarstår; vi måste öka trafiken till koncernens butiker och vi har vidtagit åtgärder”, skriver Susanne Börjesson, vd Venue Retail Group, i pressmeddelandet.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.