Norge satte käppar i hjulet för VRG

Venue Retail Groups totala försäljning i juli 2014 uppgick till 75 miljoner kronor (72), och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 9 procent.

Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 6 procent.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 71 procent och Skor för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.

Antalet butiker i juli 2014 uppgick till 150 jämfört med 123 motsvarande månad året innan.

“Sommarvädret i Skandinavien var fantastiskt i juli, men koncernens försäljning påverkades negativt. Mot bakgrund av det är vi nöjda med att Accent utvecklades stabilt, medan den norska kedjan Morris hade det fortsatt tufft”, säger Susanne Börjesson, vd Venue Retail Group, i en kommentar.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Nordic Bridge Fund