Venue Retail Group
Ökad försäljning för Venue Retail Group
Venue Retail Groups totala försäljning i december 2014 uppgick till 139 miljoner kronor (132) och försäljningen i jämförbara enheter ökade 6 procent jämfört med föregående år. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 9 procent.
Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och Skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.
Antalet butiker i december 2014 uppgick till 149 jämfört med 155 motsvarande månad året innan.
“December är försäljningsmässigt en viktig månad för oss och det är glädjande att se att vi hade en stark utveckling inte minst tack vare en lyckad julkampanj och ökad digital närvaro. Framåt fortsätter vi vårt arbete med att förstärka kunderbjudandet genom att utveckla sortimentet, höja designgraden och forma tydliga koncept, säger Christel Kinning tf vd i Venue Retail Group.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.