”Östling är bakbunden”

BÖRSGOLVET. En aktiv köpare på Bukowskis Contemporary häromveckan som är inne på samma tema lägger sina pengar på lastbilar.

– Volvo och Scania kommer att tjäna så snuskigt mycket pengar så länge att de fortfarande är klart undervärderade. Lägg till att när Scania slås ihop med MAN så försvinner en aktör och det blir ännu högre marginaler. De kan inte misslyckas, säger konstköparen.

Samtidigt hör Golvet att lastvagnskungen i Södertälje fortfarande ogillar tanken på en fusion.

– Leif Östling är mycket, mycket negativ. Men han är bakbunden av Volkswagen och kan inte offentligt kritisera en affär, säger en stammis på The Standard i New York.

Det är Volkswagen som läckt uppgifterna om en förhandling, för att få lite fart på Scania och MAN.

– Det tekniska samarbetet mellan bolagen har fullständigt gått i stå. Scania tycker inte de behöver samarbeta, säger stammisen.

Du som vill börja prenumerera på tidningen Affärsvärlden, klicka här!

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.