Pepsico
Pepsico säljer juicevarumärkena Tropicana och Naked Juice
Försäljningen inom juicedrycker har varit under press de senaste åren till följd av konsumenternas fokus på drycker med låga sockerhalter. Pepsico uppgav att efterfrågan på juice steg tillfälligt under pandemin då folk var hemma mycket, men överlag har den under längre tid fallit för både för bolaget och hela juiceindustrin.
Pepsis försäljning av juicedrycker har enligt Wall Street Journal fallit med 36 % mellan 2011 och 2020.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.