Telia Company
Post- och telestyrelsen ska granska Telia
Händelsen drabbade kunder över hela landet och berodde på ett fel som inträffade i samband med en planerad konfigurationsändring i Telias interna system.
Syftet med granskningen är att se huruvida företagets rutiner och processer uppfyller PTS krav för säkerhet, står det i pressmeddelandet.
Totalt påverkades mellan 150 000 – 225 000 användare under 4,5 timmar.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.