Smart Eye får 12 design wins värda 350 miljoner kronor

Teknikbolaget Smart Eye har plockat 12 nya design wins för sitt förarövervakningssystem från en koreansk fordonstillverkare, som är kund sedan tidigare.
Smart Eye får 12 design wins värda 350 miljoner kronor - Smart-Eye-Integrates-the-Future-in-Todays-Cars-Through-Eye-Tracking-and-AI-at-CES®-2020
Foto: Smart Eye

Totalt rör det sig om 12 bilmodeller, varav tre kommer att lanseras redan i år. Smart Eye spår att intäkterna uppgår till 350 miljoner kronor under produktlivscykeln.

”Att ta emot ytterligare design wins från befintliga kunder är alltid trevligt”, säger Martin Krantz, vd och grundare av Smart Eye, och fortsätter.

”Den här gången är jag särskilt nöjd med tidslinjen. De stora fordonstillverkarna är angelägna att få nya bilar lanserade nu när branschen kommer ur en period av förseningar i utvecklingen och upptrappningen av nya bilmodeller. Vi börjar komma tillbaka till det nya normala.”

Smart Eye har nu erhållit totalt upp mot 217 design wins från 19 olika fordonstillverkare. Det sammanlagda värdet över produktlivscykeln för nuvarande design wins uppgår nu till nära 4,4 miljarder kronor. Det innebär att det totala potentiella värdet från ytterligare design wins med biltillverkare på befintliga plattformar nu är 4,1 miljarder kronor, enligt bolaget.

Design wins är mycket viktiga för bolag såsom Smart Eye.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets