Spotify
Spotify-konkurrent lanserar budgetversion
Tanken med Rdio Select är att bland annat knipa nya marknadsandelar, främst i tillväxtländer som Indien.
“Det är det billigaste erbjudandet någonsin från ett musikstreamingbolag i Indien”, sade bolagets representant. RdioSelect kostar endast 60 rupier i Indien, motsvarande 94 amerikanska cent i månaden.
Vid sidan av Indien kommer tjänsten finnas tillgänglig för prismedvetna kunder i USA, Kanada, Australien, Nya Zealand och Sydafrika. Rdio Select inkluderar även strömmande radio utan reklamavbrott.
I just Indien är det endast Rdio och australiensiska Guvera som lanserat musikstreamingtjänser. Spotify säger i en kommentar till Techcrunch att de absolut vill göra sin tjänst tillgänglig i Indien men att det i dagsläget inte finns något att kommunicera. Franska Deezer säger samtidigt att de i dagsläget inte har några planer på en lansering i Indien men att de har ögonen på den snabbväxande marknaden.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.