Spotlight Group förlorar varumärkestvist

Patent- och registreringsverket har beslutat att finanskoncernen Spotlight Group inte får kalla sitt nya segment Spotlight Next

Finanskoncernen Spotlight Group förlorar en varumärkestvist mot börsjätten Euronext och får inte kalla sitt nya segment Spotlight Next, efter ett beslut från Patent- och registreringsverket (PRV). Det rapporterar Dagens Industri med hänvisning till nyhetsbyrån Siren.

Spotlight motsätter sig PRV:s bedömning, då de anser att varumärkena inte kan förväxlas. Beslutet kan överklagas till Patent- och marknadsdomstolen.

Spotlight-aktien är upp över 3% på börsen i dag.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets