Spotlight Group
Spotlight Group förlorar varumärkestvist
Finanskoncernen Spotlight Group förlorar en varumärkestvist mot börsjätten Euronext och får inte kalla sitt nya segment Spotlight Next, efter ett beslut från Patent- och registreringsverket (PRV). Det rapporterar Dagens Industri med hänvisning till nyhetsbyrån Siren.
Spotlight motsätter sig PRV:s bedömning, då de anser att varumärkena inte kan förväxlas. Beslutet kan överklagas till Patent- och marknadsdomstolen.
Spotlight-aktien är upp över 3% på börsen i dag.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.