Volvo Cars
Volvo Cars minskade försäljningen med 22,1% i mars

I mars utgjorde försäljningen av Volvo Cars Recharge-modeller 35,5% av alla Volvo-bilar som såldes globalt. Försäljningen av helt elektriska bilar utgjorde 9,0% av den totala försäljningen. Volvo Cars arbetar strategiskt mot att fasa ut förbränningsmotorer.
Europa, som är den viktigaste marknaden för Volvo Cars, minskade med 30,4%. Bäst gick USA som backade med 5%.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.