Kommentar Desenio Group
Avmattning i e-handlarna
E-handelsbolaget Desenio beskrevs som en riktig snabbväxare när bolaget noterades i februari i år. Bolaget, som säljer posters och ramar på internet, hade växt försäljningen från knappt 30 Mkr 2015 till cirka 981 Mkr 2020. I fjol nådde man en organisk tillväxt på hela 63%, och man siktade på att växa med 35-40% under 2021.
Men nu har det alltså tagit stopp. Drygt fyra månader efter börsnoteringen kom bolaget med en vinstvarning efter ett oväntat svagt juni. Månadens försäljning uppgick endast till 50% jämfört med bolagets förväntningar.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här