Analys Omnicar
Omnicar trycker gasen i botten
Omnicar har utvecklat en programvara för bilbranschen som främst riktar sig mot bilimportörer och bilåterförsäljare. Programvaran fungerar bland annat som ett säljstöd och syftar till att hjälpa bilåterförsäljare med att följa upp ”leads” (alltså potentiella kunder), hantera serviceavtal, boka provkörningar, med mera. På så sätt är tanken att återförsäljarna ska kunna öka försäljning och kundlojalitet.
Systemet samlar bland annat in leads som genereras via exempelvis en bilåterförsäljares hemsida, marknadsföringskampanjer, mail eller telefon och notifierar en säljare som direkt kan kontakta den potentiella kunden. Med Omnicars lösning kan återförsäljare också behålla kundkontakten genom att skicka ut automatiska påminnelser till kunder om saker som däckbyte eller annat underhåll kring bilen.
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Läs denna och andra artiklar gratis
Som free-medlem får du:
- Tusentals artiklar helt gratis
- Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
- Krönikor, reportage och intervjuer
- Dagliga nyhetsbrev
Premium - få allt innehåll direkt
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här