Från påläggskalv till flyktingräddare i Ukraina

Erik Björkman har arbetat på MTG och Oriflame i både Ryssland och Ukraina. Han har numera en startup, en app som riktar sig mot den rysktalande marknaden. När kriget briserade fick han snabbt byta affärsmodell – överge den ryska marknaden – och snabbt fokusera på hur han skulle få ut ukrainska familjemedlemmar ur landet. Men hur räddar man släktingar från ett krig? Och hur ska man egentligen tolka det svenska sminkföretaget Oriflames hälsning till ryska kvinnor på Internationella kvinnodagen?
Från påläggskalv till flyktingräddare i Ukraina - afv-podden-helene_binary_6951486.jpg

Vill du höra mer om Erik Björkmans tid som Oriflame-chef så lyssna på avsnitt 100 och 101 av Affärsvärlden Magasin.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Carnegie Fonder
Annons från VECKANS FÖRETAG