Uppföljning Uppföljning
Råduppföljning: Dubbla säljråd mitt i prick
Det var inte helt lätt att analysera Fenix Outdoor för ett år sedan. Bolaget, som säljer produkter för natur och friluftsliv, gynnades av en stark friluftstrend samtidigt som man motarbetades av omfattande butiksnedstängningar i pandemin. Dessutom fanns det en viss risk i produktberoendet av försäljningen av den populära Fjällräven-ryggsäcken.
Slutligen var det en väl tilltagen värdering som fick oss att landa i ett neutralt råd. Rådet upprepades så sent som i juni i år.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här