Clas Ohlson
Clas Ohlsons försäljning steg 22% i mars
”Ökningen visar att vårt val att starta vårsäsongen tidigare med större volymer av relevanta produkter gett resultat. Även vårt målmedvetna arbete med lojalitetsprogrammet Club Clas samt högre kampanjintensitet bidrog till försäljningsökningen”, säger VD Kristofer Tonström.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 17% jämfört med föregående år, medan försäljningen online minskade 16% till 85 miljoner kronor (101).
Kristofer Tonström pekar på att onlineförsäljningen i förhållande till mars 2020 däremot ökade med 68%. Under förra året var e-handeln stark då stora delar av det norska butiksnätet var stängt till följd av restriktioner.
Jämfört med samma månad föregående år har butiksbeståndet ökat netto med två butiker. Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 229 (227).
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.