Filmpolis ska bygga Stenas varumärke

Färjebolaget Stena Line som nyligen gjort sig kända för att hålla lönerna nere (18 kronor i timmen) ska produktplacera i sex nya filmer med supersnuten Johan Falk i fokus.
- Vi vill lyfta fram hur smidigt och bekvämt det är att resa med färja, säger säljchefen Niklas Bengtsson, till Di.se.

Svt:s Uppdrag Granskning ägnade förra veckan en timme åt att berätta om Stena Lines arbetsvillkor på bolagets nya lyxfärjor.

De filipinska sjömännen ombord på fatygen Brittannica och Hollandica får en timlön på omkring två dollar i timmen.

– Det är inte motiverat att betala mer. För då skulle en filippinare som jobbar som servitör ombord på färjan tjäna mycket mer än någon med ett bättre jobb på Filipinerna. Det är inte rättvist, sade färjechefen Pim de Lange, till Svt.

Något som dock är motiverat att betala för är marknadsföring. Skådespelaren Jakob Eklund ska spela in sex nya filmer i rollen som supersnuten Johan Falk. Stena Line är stor samarbetspartner i filmprojektet.

I manus till de nya filmerna skrivs det redan från början in att flera scener ska utspelas på färjorna, enligt Di. Se.  

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.