Internethaveri på Skandiabanken

Kunder hos Skandiabanken kunde på onsdagsmorgonen inte se sina konton när de loggade in på internetbanken.

Felet upptäcktes vid sextiden på morgonen och drabbade alla som försökte utföra sina bankärenden.

– Vi har inga detaljer om vad som orsakade problemet, säger Jennie Boström, presskontakt på Skandiabanken.

Enligt banken syntes kontona igen vid niotiden.

Redan på tisdagskvällen fick kunder i Skandiabanken problem att använda sina kort. Det problemet var löst vid 21-tiden.

Banken har drabbats av flera liknande händelser sedan man bytte bankplattform i mars, skriver Expressen.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.