Internethaveri på Skandiabanken
Felet upptäcktes vid sextiden på morgonen och drabbade alla som försökte utföra sina bankärenden.
– Vi har inga detaljer om vad som orsakade problemet, säger Jennie Boström, presskontakt på Skandiabanken.
Enligt banken syntes kontona igen vid niotiden.
Redan på tisdagskvällen fick kunder i Skandiabanken problem att använda sina kort. Det problemet var löst vid 21-tiden.
Banken har drabbats av flera liknande händelser sedan man bytte bankplattform i mars, skriver Expressen.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.