Klarna ökade försäljningsvolymen i Europa

Betalningslösningsbolaget Klarna fortsätter att växa på den europeiska marknaden.
Klarna ökade försäljningsvolymen i Europa - SEBASTIAN SIEMIATKOWSKI
Klarnas grundare och vd, Sebastian Siemiatkowski. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman/TT

I det andra kvartalet ökade försäljningsvolymen med 14 procent mätt som årstakt. Klarna har nu över 100 miljoner europeiska användare samt partnerskap med över 470 000 återförsäljare, inklusive nya avtal med bland annat TIER, MandMDirect och Deichmann, avtal som sträcker sig över flera marknader.

”Det är fantastiskt att se denna enastående och ihållande tillväxt i Europa, med GMV som ökar med 14 procent i regionen. Medan andra mindre spelare drar sig tillbaka eller lämnar helt, dubblar vi insatsen och stärker vår position i både Europa och USA”, säger Sebastian Siemiatkowski, VD på Klarna.

Några lönsamhetskommentarer anges inte av Klarna.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Carnegie Fonder
Annons från VECKANS FÖRETAG
Annons från Invesco