McDonalds från insidan

Christina Richter hör till den begränsade skara svenska som äger egna McDonaldsrestauranger. Världens största restaurangkedja är i stor utsträckning ett franschisekoncept, där merparten av vinsten kommer från royalty- och hyresintäkter från ett globalt nätverk av entreprenörer. På den vägen kunde Richter gå från ett nattjobb i Göteborg, till att i dag basa över ett eget växande restaurangimperium. Men hur mycket kan hon påverka restaurangernas utbud och priser? Och vilka produkter är mest lönsamma? I veckans avsnitt av Kapitalet berättar hon om tillvaron som McDonaldsentreprenör.
<span class='js-extra-html' data-iframe='’>
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.