Saab
Saab höjer målen: ”Goda tillväxtmöjligheter”

De nya målen är följande: en organisk försäljningstillväxt (CAGR) på cirka 10 procent, tillväxt i rörelseresultatet överstigande organisk försäljningstillväxt, kassaflödeskonvertering om minst 70 procent kumulativt för femårsperioden.
“Det nya marknadsläget och den strategi för internationell tillväxt som vi har infört under de senaste åren innebär att våra tillväxtmöjligheter är mycket goda även i fortsättningen”, säger Saabs vd Micael Johansson.
Det tidigare långsiktiga målet var en genomsnittlig årlig organisk försäljningstillväxt om 5 procent och en rörelsemarginal på 10 procent över en konjunkturcykel.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.