Scandic: Stordalen är desperat

Den norska hotellmagnaten Petter Stordalen har lovat alla som är medlemmar i konkurrenternas lojalitetsprogram att få samma villkor hos hans egen Choice-kedja. "Desperat", säger Svein Arild Steen-Mevold, Norge-chef på den börsnoterade hotellkedjan Scandic, till dn.no.

I ett Facebook-inlägg skriver Petter Stordalen att de personer som är medlemmar i ett lojalitetsprogram i någon av de andra skandinaviska hotellkedjorna ska få samma status i Nordic Choice Club. Det innebär att de som har fått silver-, guld- eller platinastatus får dra nytta av samma fördelar på Choice-kedjan efter endast en natt på något av hotellen, skriver dn.no.

– Jag ser det som ett desperat försök att ta positioner med hjälp av ganska okonventionella åtgärder, och jag är överraskad över tilltaget. Men jag önskar Petter lycka till och hoppas att också hans egna gäster, som under lång tid har samlat på sig poäng för att slutligen få ett guldkort, tycker det är lika roligt, säger Svein Arild Steen-Mevold, chef för Scandics norska hotellverksamhet, till dn.no.

Petter Stordalen är inte särskilt överraskad av Scandic-chefens reaktion.

– De får gärna säga att vi är desperata. Det kan jag förstå när de själva bara har ett enda hotellkoncept. Det kan kännas tufft när vi erbjuder ett stort omfång av hotellupplevelser, säger han till dn.no.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Nordic Bridge Fund