Volvo Cars norska blunder

Volvo Cars i Norge skickade ut ett pressmeddelande om att samtliga 1927 bilar av modellen Volvo XC90 sålde slut på en timme. Problemet är att det inte stämde överens med verkligheten.

I onsdags släppte Volvo Cars sin nya bil XC90 First Edition till försäljning. En timme efter släppet hade bilarna sålt slut, meddelade den norska kommunikationschefen, Rune Gutteberg Hansen.

Men det var en sanning med modifikation.

– Det var lite förhastat att alla bilarna skulle vara sålda, säger Stefan Elfström på Volvo Cars i Sverige.

Är det en tillfällighet att det är just i Norge som det här misstaget begås?
Haha, nej det tror jag inte. Det var korrekt i sak att alla bilar hade sålts eller reserverats efter en timme. Men om du gick in några minuter senare såg det helt annorlunda ut. Men det är klart att man vill förmedla en positiv syn kring försäljningen, säger Stefan Elfström.

Det norska pressmeddelandet har nu korrigerats. Läs det här.

Den som vill kan själv gå in och se hur försäljningen av Volvo XC90 First Edition fortlöper via den här länken.

Klockan 09.30 på fredagen var samtliga bilar på sajten markerade som reserverade eller sålda. Dock kan förutsättningarna ändras så länge som alla bilar inte har sålts.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.