We Are Spindye ökar omsättningen

Fashiontech-bolaget We Are Spindye ökade omsättningen och redovisade en mindre förändring av sitt resultat i det första kvartalet.
We are spindye
Foto: We are Spindye
Omsättningen steg 5% till 2,1 miljoner kronor (2,0).

Rörelseresultatet blev -2,0 miljoner kronor (-1,1).

Resultatet efter skatt blev -2,1 miljoner kronor (-1,3). Resultat per aktie hamnade på -0,28 kronor (-0,16).

”När vi blickar tillbaka på väsentliga händelser under kvartalet känner vi kraftig vind i seglen med ett flertal nya produktlanseringar med starka varumärken, bland annat Arket, adidas by Stella McCartney och H&M”, uppger VD Andreas Andrén i rapporten. Den största nyheten var förvärvet av Odd Mollys modedel.

”Alla ovanstående positiva nyheter till trots var ändå den största händelsen under kvartalet att WRSD ingått avtal att förvärva Odd Molly Sverige AB genom en kvittningsemission och därmed skapa en ny mode och tech grupp. Skapandet av gruppen möjliggör att framåt förvärva både tech-lösningar och modeföretag med innovativa affärsmodeller. Vinsterna av att driva hållbarhet i textil och modeindustrin med en gemensam agenda bedöms som mycket stora”, skriver han.

Han avslutar sitt VD-ord med följande.

”Under 2021 bygger vi en stadig grund för att kunna lyfta rejält under 2022 och framåt.”

We Are Spindye, Mkr Q1-2021 Q1-2020 Förändring
Nettoomsättning 2,1 2,0 5,0%
Rörelseresultat -2,0 -1,1
Nettoresultat -2,1 -1,3
Resultat per aktie, kronor -0,28 -0,16