Kämpar om en ny marknad

De tre livsmedelsjättarna storinvesterar i internet. Men när det gäller mat ställs alla sanningar om näthandel på ända.

Sveriges största matbutik med det renodlade konceptet köp på internet och sedan hemleverans är Mathem. Vd Tomas Kull skickade i förra veckan ut ett mejl till kunderna. Det innehöll inte det tipsande och inspirerande, som kunderna vant sig vid. Det rörde sig snarare om en ursäkt. Titeln löd: ”Din mat ska vara kyld”. Tidningen Aftonbladet hade nämligen gjort ett stickprov, där en av Mathems laxar hade en temperatur på 16 grader när den levererades.

”Vi hade visserligen en ovanligt varm sommar, men det är ingen ursäkt. Vi på Mathem ska hålla våra kalla grader”, skrev Tomas Kull i kundmejlet, som också adresserade Aftonbladets övriga granskning, där anställda vittnar om dålig hygien.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco