TargetEveryone: Inte för alla

Norska TargetEveryone satsar på att växa kraftigt med fokus på det egna webbaserade marknadsföringsverktyget som används av småföretagare runt om i världen. Aktien kräver tro på ett optimistiskt scenario där antalet kunder och intäkter växer explosionsartat – men frågan är om bolaget kan nå tillräcklig skala för att bära de stora kostnaderna.
TargetEveryone: Inte för alla - 3522e1c5-e8a6-47ed-8930-8ba9c97994adfitcroph450q80upscaletruew800s68ae5b825c44ecc05042a042a530f18e4958ae23

TargetEveryone (1,90 kr) har utvecklat ett digital marknadsföringsverktyg som säljs primärt till små- och medelstora företag. Med hjälp av bolagets verktyg kan en företagare själv skapa och analysera marknadsföringskampanjer som riktar ett budskap direkt mot särskilt intressanta kunder (kallas ibland för ”one-to-one marketing”).

En bilhandlare kan exempelvis nå ut med marknadsföringsinformation till kunder inom en viss målgrupp eller personer som befinner sig på en särskild geografisk plats. Budskapen kan med hjälp av verktyget distribueras genom SMS, e-mail eller appar som Twitter och Facebook.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Alligator Bioscience