Bubbleroom: Tar marknadsandelar

E-handlaren Bubbleroom noterades på First North i november ifjol. Aktien har nästan halverats sedan dess. Tillväxten under första halvåret i år var stark. Får bolaget ut den effektivitet de hoppas på från lagerflytten så finns god lönsamhetspotential.
Bubbleroom: Tar marknadsandelar - Bubbleroom
E-handelsbolaget Bubbleroom grundades 2005 av Svante Tegner. På bilden syns influencern Kenza Zouiten som har flera designsamarbeten med Bubbleroom.

Bubbleroom (19,50 kr) är ett e-handelsbolag som säljer mode för kvinnor genom sajten Bubbleroom.se. Fokus är på lyxigt, glammigt och feminint mode, som bolaget själva säger. Festkläder är en betydelsefull produktkategori (~45% av försäljningen).

Sortimentet består både av egna varumärken (60,7% av omsättningen 2021) samt 150 externa varumärken. Kläderna och accessoarerna köps in från tillverkare. Bubbleroom startade 2005 och har idag 73 anställda. Huvudkontor och lager ligger i Borås. Sverige är bolagets största marknad.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Carnegie Fonder
Annons från VECKANS FÖRETAG
Annons från Invesco