Styrkebevis från Awardit

Kundnöjdhetsbolaget Awardits kvartalsrapport innehöll stark tillväxt och fina marginaler. Vi uppdaterar vår syn på bolaget.
Awardit
Awardit sköter poängbaserade lojalitetsprogram åt bland annat SAS Eurobonus.

Awardit (135,2 kr) är ett CRM-bolag vars verksamhet till stor del handlar om att sköta poängbaserade lojalitetsprogram åt kunder, som exempelvis Ahlsell och SAS Eurobonus. Typiskt sett rör det sig om en kundklubb där medlemmen tjänar poäng på inköp. Poäng som sedan kan lösas in mot produkter, rabatter, presentkort och liknande.

Affärsmodellen är speciell. Det är kunderna (programägarna) i lojalitets- och presentkortsprogrammen som betalar Awardit genom fasta uppstarts- och månadsuppgifter samt rörliga transaktionsavgifter när poängen utnyttjas eller när presentkorten laddas på. Produktförsäljningen i lojalitetsprogrammen sker när en medlem i ett program väljer att lösa in poäng mot varor i det sortiment som Awardit tillhandahåller. Detta rör sig idag till stor del om ett sortiment som bolaget själva köper in och lagerhåller.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här