CDON-kunder misstänks ha lurats på miljonbelopp – bolaget tar engångskostnad på 15-20 miljoner

E-handelsbolaget CDON har avsatt 15-20 miljoner kronor för en reserverad engångskostnad relaterad till att kunder som handlat genom plattformen under Black Week lurats på totalt tiotals miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande som skickades ut i fredags kväll.
CDON
Foto: CDON
CDON uppger att kunder som handlat från en av e-handelsplattformens säljare inte fått sina varor, vilket lett till att bolaget nu behöver sätta av pengar i det fjärde kvartalet och kompensera dessa kunder.

”Som du kan förstå har den här händelsen varit ganska extraordinär och omfattningen av den här incidenten har också skapat tryck på vår organisation”, kommenterar CDONs VD Allan Jung-Jensen i ett mejl angående händelsen till Expressen.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets
Annons från Invesco