Clas Ohlsons försäljning sjunker

Hemfixarkedjan Clas Ohlsons försäljning i Norden sjönk i april med 3 procent, medan den organiska tillväxten var 3 procent.
Clas Ohlson
Den totala försäljningen sjönk med 4 procent till 571 miljoner kronor (592), vilket innebar en organisk tillväxt om 2 procent.

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 2 procent. Online ökade samtidigt försäljningen med 61 procent till 59 miljoner kronor (37).

“Med en kombination av snabba åtgärder och ett fortsatt omställningsarbete i linje med vår strategiska agenda har vi anpassat både erbjudande och verksamhet till rådande förhållande. Åtgärderna ger resultat och vi kommer att uppnå målet om en rörelsemarginal på 4-6 procent under innevarande verksamhetsår 2019/20”, kommenterar vd Lotta Lyrå.

Clas Ohlson släpper sitt bokslut för verksamhetsåret 2019/20 den 3 juni.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.