Clas Ohlsons försäljning sjunker

Hemfixarkedjan Clas Ohlsons försäljning i Norden sjönk i april med 3 procent, medan den organiska tillväxten var 3 procent.
Den totala försäljningen sjönk med 4 procent till 571 miljoner kronor (592), vilket innebar en organisk tillväxt om 2 procent.

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 2 procent. Online ökade samtidigt försäljningen med 61 procent till 59 miljoner kronor (37).

“Med en kombination av snabba åtgärder och ett fortsatt omställningsarbete i linje med vår strategiska agenda har vi anpassat både erbjudande och verksamhet till rådande förhållande. Åtgärderna ger resultat och vi kommer att uppnå målet om en rörelsemarginal på 4-6 procent under innevarande verksamhetsår 2019/20”, kommenterar vd Lotta Lyrå.

Clas Ohlson släpper sitt bokslut för verksamhetsåret 2019/20 den 3 juni.

    Annonstorget Premium i samarbete med King Street Media Annonsera här