Clas Ohlson
Clas Ohlsons försäljning sjunker
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 2 procent. Online ökade samtidigt försäljningen med 61 procent till 59 miljoner kronor (37).
“Med en kombination av snabba åtgärder och ett fortsatt omställningsarbete i linje med vår strategiska agenda har vi anpassat både erbjudande och verksamhet till rådande förhållande. Åtgärderna ger resultat och vi kommer att uppnå målet om en rörelsemarginal på 4-6 procent under innevarande verksamhetsår 2019/20”, kommenterar vd Lotta Lyrå.
Clas Ohlson släpper sitt bokslut för verksamhetsåret 2019/20 den 3 juni.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.