Eniro: Försöker vara tydliga med priset

Eniro kommenterar nu Konsumentombudsmannens stämning gentemot nummerupplysningsföretagets tjänst 118 118.

I fredags framkom att Konsumentombudsmannen anser att Eniro mörkar kostnaden för sin nummerupplysningstjänst 118 118. Därför har en stämning lämnats in till Marknadsdomstolen, där det bland annat lyfts fram att Eniro måste ange priset på tjänsten. Eniro anser dock att det sker redan idag, enligt ett pressmeddelande som skickades ut på fredagskvällen.

– Genom att informera i vår reklam, på hemsidan, vid förfrågan etc försöker vi uppfylla de krav som finns på prisinformation. Vi har också en generös policy för krediteringar där vi betalar tillbaka samtalsavgiften om någon konsument inte upplever att vi varit tydliga med att informera om priset, kommenterar Ylva Ekborn, chef för affärsområdet Voice inom Eniro.

Eniro anser att bolaget informerar om priset på ett bra sätt ”men vi ska givetvis gå igenom Konsumentverkets synpunkter”.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.