Fler läser Affärsvärlden
Bäst av affärstidningarna går Affärsvärlden som ökar med 12,7 procent
jämfört med första Orvesto Konsument-mätningen 2013. Räckvidden för
Affärsvärlden är nu 71 000 läsare.
”Det är fantastiskt kul att Affärsvärlden går mot strömmen i
affärspressen och ser den största ökningen på många år. Vi satsar stora resurser på att
kartlägga och förklara orsaken till framgångar och misslyckanden i näringslivet
och på börsen och jag hoppas förstås att fler ska upptäcka vårt innehåll.”
Även konkurrenten Veckans Affärer ökar räckvidden om än mer blygsamt med 3,2
procent till 64 000 personer.
Flertalet titlar fortsätter dock att tappa läsare. Värst är det för
kvällspressens bilagor där de flesta backar med tvåsiffriga procenttal.
Aftonbladets Resa, Bil och Härligt Hemma tappar nästan 30 procent av läsarna
vardera och även Sofis Mode tappar 25 procent, rapporterar Dagens Media.
Även de flesta av Expressens bilagor tappar mycket i räckvidd. Undantaget är
Expressen Allt om Resor, som gavs ut första gången i början av 2013 då
Expressen efter att Expressen tagit över Allt om Resor från Bonnier
Tidskrifter. Tidskriften ökar räckvidden med hela 65 procent till 258 000
läsare.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.