Kappahls vd: Kostnaden består i tre år

I samband med att Kappahl nu rullar ut det nya butikskonceptet i butiker på befintliga marknaden tillkommer en ökad investeringskostnad.

Hur mycket det rör sig om är bolaget förtegna om, men enligt vd Johan Åberg kommer kostnaderna att vara högre till följd av omgörningen under den kommande treårsperioden.

“Vi rullar ut det nya konceptet i 40 av våra drygt 370 butiker under de kommande sex månaderna vilket ger en hög investeringstakt under kommande tre år”, säger han till SIX News.

Under hösten kommer 10 butiker att stöpas om medan de resterande 30 butikerna kommer att uppdateras till våren.

“Under december månad gör vi ingenting, det är en viktig månad”, säger Johan Åberg.

Vad väntar ni er för påverkan på resultatet av det nya butikskonceptet?
“Det viktigaste är inte resultatet utan handlar mer om att vi måste ladda om våra butiker och skapa positiva associationer med varumärket”.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Titania