Ökad försäljning för H&M

Klädkedjans försäljning ökade något mer än väntat i september.

Klädkedjan H&M:s totala försäljning, inklusive moms, ökade med 8 procent under september, jämfört med samma månad föregående år.

Förväntningarna för september låg vid en total försäljningsökning om 7,5 procent, enligt en enkät från SIX News/Inquiry Financial. Förändringen räknas exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

Totalt antal butiker per den 30 september 2014 uppgick till 3.388 butiker jämfört med 3.006 vid samma tidpunkt föregående år.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.